16 Mart 2016 Çarşamba

KREŞ!!!

Geçen seneden beri kreş bakıyorum, bakıyorum, sonra yeniden bakıyorum... Kısır döngü hiç bitmiyor...

Deniz doğduğundan beri annem bakıyordu Deniz'e... Yaklaşık 1,5 sene o baktı; İzmir'den Ankara'ya mekik dokudu... Süt izinleri birleşti, yıllık izinler birleşti, öyle böyle derken annem geldi gitti... Ta ki babam Ağustos ayında bypass olana kadar.. Sonra Deniz'in babaannesi geldi, o annesini kaybetti, alelacele teyzemler geldi, sonra gene babaanne derken bu günleri gördük... Ailemden uzakta olunca anladım ki gurbet feci bir şeymiş... (Bu mevzu çok derin burada bitirelim :))

Bu böyle olmaz herkesin kendi hayatı var, biz ne zamana kadar başkalarına bağımlı yaşayacağız diyerek kreş olayını hızlandırdık. Ama o da ayrı bir süreç!!!

Kış bitimi kreşe başlatmaya karar verdik Deniz'i... İlk etapta yarım gün sonrası meçhul...

İlk alternatifimiz TAI'nin kreşiydi ama dolu olduğu için o şansımız kalmadı.

Küçük olduğu için 2 yaştan önce alan kreşleri araştırdık, erken yaşta kabul edenleri bulmak ayrı bir olay! Sonradan da öğrendik ki biz özel sektörde çalışan ebeveynlerin hiç şansı yok! Aradığım tüm kreşler 08.00 de başlıyor!!! Ee benim mesaim de 08.00 da başlıyor nasıl olacak bu iş??? Eve en yakın 2 kreşle telefonda görüştüm, internetten araştırdım, yorumları okudum, belirli kriterler belirledim (montessori vs :) ) Ama hepsi boşmuş :) En önemli kriter uygun yaş ve açılış saatiymiş :(

Neyse...

Kafamızda 2 kreş belirlemiştik; İlki AKD KIDS BAHÇELİEVLER, diğerini yazmayayım.

Kışın Deniz'i 18 aylık aşılarını yaptırdıktan sonra hazır izinliyken kreşi görmeye gittim; müdür ve müdür yardımcısıyla konuştum. Kreş 2 katlı müstakil bir ev, bahçesi var, parkı var. Fiziki koşulları gayet iyi bence. Merdivenlerde koruma yok ama küçükleri yalnız bırakmadıklarını biliyorum. Zaten her sınıfta 2 öğretmen var, biri sadece İngilizce konuşuyor. Sınıfları gezdim, yemek yedikleri odayı gezdim, lavaboları gördüm, hoşuma gitti. 

Dün de Deniz'i Alev Doktora götüreceğimiz için erken çıktık işten ve kreşe de uğradık Sami'yle. Gaye Hanım her şeyi anlattı; süreci, nasıl çalıştıklarını vs. Alev Doktora da randevuda sordum, kreş süreci nasıl olur, ne kadar zamanda alışır, biz ne yapalım gibi. 6-8 haftada alışır, ilk günler isteyerek gider ama ara sıra tepki gösterir gitmek istemeyebilir ve kabusları artabilir demişti. Ama Deniz için gayet olumlu bir süreç olacak merak etme de demişti. Ben de uzun zamandır "Deniz kreşe gidecek, orada oyun oynayacak, şarkı öğrenecek, oyunları bitince eve gelecek." diye anlatıp alıştırmaya başlamıştım. 

Sonuç; Mart sonu Deniz kreşe başlayacak! Heyecan dorukta... Bizi izlemeye devam edin :)



Güncelleme; bir çok blogda kreş tavsiyesi, kreşe sorulacaklar listesi, kreş kreş kreş le ilgili bir sürü yazı okudum. Kafamda bir sürü kriter vardı. Ama en önemli şeyi unuttum; ÖĞRETMENİ! 
Her şeyden (cinsel istismar, güvenlik, taciz, şiddet gibi durumların olduğu bir ülkede! ne kadar önemliyse gerçi :( ) önemli olan neredeyse tek bir şey var; öğretmen ve çocuğun iletişimi! Deniz ilk günden, hatta ilk dakikadan öğretmenini sevdi! Umarım hep böyle gider. Hayatındaki ilk öğretmenini, ve okulunu sevgiyle hatırlar!

3 yorum:

  1. merhaba ece hanım akd bahçelievler şubesini araştırırken buldum blogunuzu :) Sormak istediğim birkaç soru var rica etsem yanıtlar mısınız? Halen devam ediyor musunuz aynı kreşe, eğitimden memnun musunuz, kaç aylıkken başlamıştınız, tam mı başladınız yarım gün mü, herhangi bir olumsuz tecrübeniz oldu mu? Çok soru sordum sanırım kusura bakmayın :) söz konusu çocuk olunca çok titizleniyor insan, yardımcı olursanız çok memnun olurum. Şimdiden teşekkür edrim

    YanıtlaSil
  2. Merhaba lütfen akds Bahçelievler için bilgi sahibi olan bilgi verebilir mi

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar
    Oglum 22 aylikken yarim gun olarak basladi akd kids e
    Hatta okulun en kucuguydu 3 yas sinifindaydi kendisi
    Ogretmeni sansimiza cok iyiydi ama diger ogretmneler de en az kendi ogretmeni kadar ilgiliydi
    Biz daha sonra calistigimiz kurum kresine vermek durumunda kaldik ama genel anlamda akd den memnunduk
    Umarim yardimci olmusumdur sormak istediginiz bisey varsa sorabilirsiniz
    Kres seruveninde kolayliklar ☺️

    YanıtlaSil